MORALTANT TILDA...

Idag är en moraldag, jag har bara peekat folk hela dagen. Känner själv att jag är jobbig... Men ja sån är jag emellanåt, det vet jag ju själv. Tycker bara att ibland blir folks värderingar helt åt skogen. Och då reagerar jag. Speciellt när det handlar om djur.
Jag menar inte illa, tycker bara att ska man ha en hund ska man kunna sköta den. En hetsande gängmedlem som super är inte den bästa hussen till en pitbull! Inte till någon hund! Särskilt inte när hunden behöver en stabil hand. Men hunden ser ju farlig ut och det är ju respekt. JUST DET lika mycket respekt när hunden inte längre går att titta på utan att den anfaller. respekt grabben, respekt. För du kan ju avliva hunden och köpa en ny. Det spelar ju inte dig någon roll sålänge du ser respektingivande och farlig ut.
Skaffar ''snälla pappa'' en 120 000 Ponny till sin dotter som så gärna vill hopptävla men aldrig suttit på en häst förut blir jag oxå arg. Jag blir arg för att det är fel att piska sin ponny som gör rätt. Men ryttaren vet inte ens själv varför. Eller sitter och sågar i munnen samtidigt som sporrarna trycks längre in i sidan. Vad konstigt att din häst vägrar eller blir grinig i hanteringen.
Nej nu har jag tjatat klart, blir bara så irriterad! Men vill man rida, RID men förtjäna hästens förtroende, och lär dig hur man rider. Var en stolt hundägare men din hund ska respektera dig av kärlek inte av rädsla! (Detta är mina åsikter och jag kräver absolut inte att folk ska dela dem. Bara att ta en extra funderare över om man verkligen är lämplig och redo för ett så stort ansvar!!)

Love Tiilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0